BigApple-Part3.reismee.nl

Warm, warmer, warmst ...

We beginnen vandaag met het weerbericht. Volgens sommige bronnen is het weer hier op dit moment gewoon perfect (Ann) en volgens andere bronnen is het veel te warm voor de tijd van het jaar (Peter). En speciaal voor Marian gaat het weer niet veel veranderen in de komende dagen

Cool

Vanmorgen hebben we het ontbijt overgeslaan en zijn we gaan brunchen bij The Grey Dog in NoLiTa. Dat is ook weer zo een typisch NY-style eethuisje dat we tegenkwamen bij de voorbereiding van deze trip. In deze gezellige zaak hebben we heerlijk gegeten en genoten van de relaxte sfeer die er hing. (Ook eentje om te onthouden Philippe

Wink

Toen de bordjes leeg en onze buikjes vol waren zijn we door Little Italy en een stukje China Town richting DownTown gewandeld om zo tot bij Southstreet Seaport te komen, dit is de oude haven van NY. Het was raar om te zien dat de bekende Pier 17 er niet meer was...Dit gedeelte van de stad heeft veel te verduren gehad toen enkele jaren geleden de orkaan Sandy hier voorbij kwam. Ondertussen is er wel een hele nieuwe en zeer mooie promenade aangelegd tussen Pier 17 en de Staten Ferry Terminal. Met mooie zit- en rustplaatsen om te genieten van de zon, getest en goedgekeurd door Ann. Aangekomen in Battery Park hebben we nog iets gedronken en besloten we om met de metro terug naar ons hotel te gaan voor een frisse douche en een uurke rust om even te bekomen van de warmte.

In de late namiddag zijn we met ons fotomateriaal naar Brooklyn gereden, want het was de bedoeling dat we foto's gingen maken van de NY-skyline by night. We hebben plaatsgenomen op Columbia Hights, een heel mooie promenade van waar je een mooi uitzicht hebt op de skyline. Na een fantastisch mooie zonsondergang was het mooi om te zien hoe de hemel langzaam donkerder werd en de wolkenkrabbers meer en meer verlicht werden door miljoenen lichtjes. Dit was echt een topmoment.

Smile

Toen was het opnieuw tijd om onze magen te vullen, dus next stop was Katz Deli. Deze zaak in bekend van uit de film "When Harry mets Sally" (voor wie deze film niet kent moet maar eens googlen, wedden dat je bij de scene uitkomt die zich in Katz afspeeld). Hier kan je hun wereldberoemde pastrami en cornedbeef sandwiches eten. Stel je even voor, 2 sneden brood met daar tussen +/- 500gr vlees zo opgestapeld dat je het niet in je mond krijgt om erin te bijten. Tegen alle verwachtingen in was het ook nog erg lekker ook. Zeker de moeite om ook eens te gaan eten als je in NY bent.

Na Katz was het al laat geworden en zijn we naar ons hotel gegaan, we waren zo moe dat we even geen zin meer hadden om ons blogverhaal te schrijven, daarom is dit verslag met vertraging geplaatst.

philippe

Trappen van vergelijking!!!!
Mooi voor jullie dat het mooi weer is , altijd gezellig in een groot stad . Terug bedankt voor de eettip ( jullie moeten zich niet inhouden om voor tips te zorgen ) Bij Katz ook al binnen geweest. Zeg als jullie toevallig onder de Brooklyn Bridge staan aan de kant van Brooklyn Heights zoek dan maar even ons slotje terug die we verleden jaar er gehangen hebben (lol).
Ja jammer van Pier 17 maar ik vind die promenade heel mooi , Die hebben we verleden jaar ook gedaan en het was genieten . Is er tijd voor een helikoptervlucht op de reis , dit staat zeker op onze Do -List . Het gaat jullie goed in de stad die nauw aan ons hart ligt .

marian

Toen ik met mijn nichtjes die kant op was, hadden we ook dit weer ..... te errug ...
maar, alleszins, om in the Big Apple rond te lopen is zo'n heerlijke ervaring, vooruit, daar kan ook wel een zonnetje bij!
Hier begint het ook voorzichtig nog even te zomeren ... lekker
ik geniet van jullie verhalen, ga nu even naar de foto's ...
Mijn advies: geniet!!!! :D

marian

*nichtje* (ik heb er maar 1, dus daar moet ik heel zuinig op zijn!)