BigApple-Part3.reismee.nl

9/11 Memorial & Spotted Pig

Vandaag zijn we het 9/11 Memorial Museum gaan bezoeken. Het museum staat letterlijk op de fundamenten van de 2 torens van wat ooit het WTC was. Eerst kregen we een film te zien waarin de hoge pieten van dat moment (Bush, Rice & co) vertelden hoe en waar ze waren toen ze het nieuws van de aanval hoorden en wat hun actie's en reactie's daarop waren.

Daarna daalden we af naar het museum waar, naast resten van de 2 torens, brandweerwagens,... en uitleg over de constructie van de WTC-torens, ook ruimte was ter nagedachtenis van alle slachtoffers. Ook een time-lap's van de wederopbouw was indrukwekkend. Daarna gingen we een ruimte binnen waar chronologisch de gebeurtenissen van 9/11 uitgebreid in woord en beeld uitgelegd werden.

Op de website werd vermeld dat je ongeveer 2u nodig hebt om het museum te bezichtigen, wij waren uiteindelijk 4u30' binnen en hadden op de duur zo'n overdosis aan informatie dat we het laatste stuk bijna gewoon doorgewandeld zijn.

Het is een zeer gedetailleerd en sereen museum waar we waarschijnlijk nog wel eens terug zullen gaan om dan dadelijk naar het laatste deel van het museum terug te gaan omdat we daar vandaag niet meer volledig zijn aan toegekomen. Op een bepaald moment heb je een overdosis 9/11, wat misschien ook wel de hectiek van die dag weergeeft...

Buiten is het park zeer mooi aangelegd en de freedom-tower is indrukwekkend ondanks het feit dat er nog steeds werkzaamheden aan de gang zijn.

Na dit bezoek zijn we door het drukke downtown gewandeld richting hotel.

Vanavond wilden we inLoebs Boathouse in Central Park gaan eten. We hadden gereserveerd om 18u, maar doordat Ann fijntjes de toegang van de metro doordraaide zonder zelf mee te wandelen, moest ze opnieuw 15' wachten om opnieuw in hetzelfde metrostation binnen te kunnen. Nog vlug naar het vorige metrostation gewandeld, maar door vertragingen zat onze afspraak er niet meer in

Undecided

Dan maar met een andere metro terug richting downtowngaan om in The Spotted Pig te gaan eten. Dit restaurant heeft blijkbaar een Michelinster en het eten was in 1 woord fantastisch. We waren ook aangenaam verrast door de sfeer ende nononsense aanpak van het personeel. ( Harde rockmuziek enpersoneel getatoeëerd, sommige met groene haren...)

Een absolute aanrader !

Smile

Oh ja en Ann was heel content, want het was lekker heet vandaag

Laughing

de buren

Gisteren nog een fijne wandeling gemaakt met flint 1,5 uur en we zijn niet nat geworden .Sandy en jeroen zijn ondertussen in het vliegtuig ,amuzeer jullie maar van de zon want hier is het superslecht weer groetjes van ons allemaal

philippe

Hallo ,
Het museum was nog niet klaar als we daar de laatste keer waren , volgende keer op onze do list . Vervelend met de metrokaart , hebben dit ook al eens meegemaakt . De " The Spotted Pig " is genoteerd. Jullie weten toch dat de US-Open bezig is hé .

Marian

ja, lekker heet, zag ik op het weerbericht ^_^
Lekker nog even een zomergevoel in NYC ... zorgen jullie dat dat nog even aanhoudt?

Peter & Ann

Sorry, but no can do. We nemen de zon lekker mee naar Belgie :-)

Peter & Ann

Hey buurtjes, binnenkort een hond kopen?